tisdag, april 12, 2011

Stök i äggfabriken

Hej solstrålar,

Har ni också kunna njuta av de härliga varma strålar som vi fick i helgen?
Vad otroligt skönt, jag sög i mig de allihopa, har till och med fått några nya fräknar.

Så småningom kommer det fler och fler ägg här i hemmet.
Hade de legat kvar i sitt bo hade det nog inte varit sån fara för min älskling men det gör de ju inte när pysseltanten Gerda är i gång. Jag tar med mig alla saker i hela huset och överallt kan det ligga något. Jag vet jag är hopplöst men när jag så är i gång inför en stor leverans koncentrerar jag mig att tillverka och inte på att plocka undan.
I lördags var mannen rätt så irriterat att det fanns ingen plats på diskbänken att smörja några mackor. "Hönsen har ju värpt ägg överallt och vill jag ha några centimeter för mina mackor måste jag tränga mig med tapetklister, pappersbitar, penslar och ägg".
Nu är fabriken stängt och alla ägg är levererade och diskbänken den är ren igen, ler.

Jag tycker inte om att göra ägg allt för påskig, de blir hos mig mer vårägg än påskägg kan man säga. Då kan man ju njuta av de ett längre tid också.
I en kruka hade jag stuckit några torkade brudslöja kvistar, de fick bli boet för några vårägg.

Skickar er många härliga solstrålar och en stor kram.
Gerda


Hebben jullie ook zo genoten van die heerlijke warme straaltjes die we in het weekend kregen?
Wat ontzettend heerlijk, ik heb ze allemaal opgevangen en mijn zonnecollector stond voluit.
Ik heb zelfs al een paar nieuwe sproetjes gekregen.

Er komen hier steeds meer eieren in huis.
Waren ze blijven liggen in hun nest was het waarschijnlijk niet zo erg geweest voor mijn lieverd maar ik ben een echte knutselfreek en dan blijven de knutselspulletjes nou eenmaal niet op één plaats liggen. Ik neem graag verschillende dingen mee in het huis en overal ligt dan wat. Ik leer het waarschijnlijk nooit om in mijn knutselkamer te blijven.
Ik weet dat ik hopeloos ben, maar als ik dan druk bezig ben zo voor bijvoorbeeld een grote leverans dan concentreer ik me op het maken en niet op het opruimen ervan.
Op zaterdag was mijn man behoorlijk geïrriteerd dat er geen plaats was op het aanrecht om een ​​paar broodjes te smeren.
"De kippen zijn hier weer lekker bezig geweest of niet dan?, wil ik hier mijn bammetjes smeren mag ik blij zijn een paar centimeter te krijgen en verder ligt de boel hier besmeert met behanglijm, papier, kwasten en eieren". "Leer je het nu nooit Gerda"
Ik ben bang van niet lieverd maar dat heb ik hem maar niet gezegd, dat weet hij na al die jaren zelf maar al te goed.
Nu is de fabriek is gesloten en alle eieren zijn afgeleverd en het aanrecht is weer schoon, glimlach.

Ik maak eigenlijk niet echt van die paaseieren het worden meer voorjaarseitjes, kun je er ook lekker lang van genieten.
In een pot had ik een paar takjes gedroogde bruidssluier gedaan en dat werd een nestje voor mijn voorjaarseitjes.

Ik stuur jullie lekker veel zonnestraaltjes en lieve groetjes.
Gerda

14 kommentarer:

  1. ooooh så vackra ägg! de e alldeles FANTASTISKA! jag blir så glad av dina bilder! tack för vi får se.

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja karlar...dom är så noga!
    Helt underbart fina ägg och en otroligt vacker bild!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Urvackra ägg Gerda!
    Hihi.. precis som hos mig... Här ligger det saker ÖVERALLT när jag pysslan inför min butiksöppning.
    Men,men.. städa kan man göra en annan gång.. :)

    Må så gott! Kram Evelina

    SvaraRadera
  4. Mmmprecis lagom i framtoning,ska försöka få i ordning någr ägg jag med...om jag har tid :)

    SvaraRadera
  5. Oj, så söta ägg! Även jag håller på med mitt påskpyssel och ägg :)
    Fniss...så välbekant med utrymmesbrist för kreativitet, men nu kan jag verkligen inte klaga som fått mitt lilla kreativitetshus och där råder min lag och ordning :)
    Må gott i dina kreativa stunder! /Bea

    SvaraRadera
  6. Wat een prachtige eitjes! Helemaal mijn stijl ,alleen ben ik niet zo handig denk ik, nog niet geprobeerd! Maar kijken bij jou is al heel leuk.

    Groet,
    Annemiek

    SvaraRadera
  7. Your pictures make my heart sing as usual! And once again you give me so much inspiration! I have made some of these eggs covered with fabric instead of paper but saved some eggs to cover with dictionary paper. My favorite thing is how you used the butterfly stamp! so pretty! Enjoy your sunshine! X

    SvaraRadera
  8. Underbara ägg!
    Jaså du e klar nu med ditt värpande eller du skall värpa fler???

    Har du tid att jag kommer ut en sväng på måndag eller onsdag????

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  9. Hej! Vilken härlig blogg och vilka fina saker du gör.
    Äggen var verkligen fina!
    mvh Ewa

    SvaraRadera
  10. Åhh.. så nydelige egg du har laget Gerda <3 Jeg er helt enig med deg, veldig fint at eggene ikke er for "påskete" da kan de jo faktisk ligge litt lenger ;)
    Er sommerfuglene (fjäril) laget med stempel?
    Ha en skjønn påske!
    Annelikram :)

    SvaraRadera
  11. Jag bara älskar dina ägg, jag tycker det är fint att de inte är för "påskiga" :-).

    Jag förstår att det ligger saker överallt inför stora leveranser, jag är nog likadan när jag håller på med pyssel och annat. Men... det brukar bli ordning igen så småningom :-).

    Ha en fin start på veckan!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  12. Ik kom bijna niet toe aan overal een kommentaar schrijven maar kijk wel altijd even naar je nieuwe posts als ik een rondje scandinavische blogs uit mijn reader doe ;) Hoop dat je een leuke pasen hebt gehad
    gr. desiree

    SvaraRadera
  13. love your eggs.

    blessings
    barbara jean

    SvaraRadera